Wij streven ernaar dat de mens zijn gezondheid en idealen optimaal kan verwezenlijken door de balans te helpen vinden tussen lichaam ziel en omgeving.
Reguliere en antroposofische gezondheidszorg
In de huisartsenpraktijk begeleiden en adviseren we mensen om ‘beter’ te worden in perioden van ziekte, gezondheids-klachten en psychische problemen. Dit doen we door de veerkracht van het lichaam te stimuleren, het evenwicht in de ziel te bevorderen en de mens te helpen haar of zijn betekenis van het leven te vinden. Wij willen niet alleen de symptomen van de ziekte bestrijden, maar ook de oorzaak van ziekte achterhalen en daar met de patiënt mee aan het werk te gaan.
In de huisartsenpraktijk van de Es bieden wij zorg volgens de standaarden van het Nederlandse Huisartsen Genootschap en zijn we geaccrediteerd. Daarnaast maken wij gebruik van de antroposofische geneeskunde.
Patientenenquete
Wilt u onze patientenenquete invullen? Deze vragenlijst is bedoeld om inzicht te krijgen in hoe u, als patiënt, onze praktijk ervaart. We vragen u in deze enquête een aantal onderdelen van onze praktijk te beoordelen. Uw mening is voor ons van groot belang. Wij kunnen zo blijven werken aan kwalitatief hoogstaande en goede zorg. Klikt u op knop “Klik hier voor enquete”:
Wanneer u belt, krijgt u dit keuzemenu:
- Zeer dringende gevallen / Spoed
- Herhaalreceptenlijn inspreken
- Assistente
- Alleen voor zorgverleners
Consult en visite
Een afspraak maken of visite aanvragen kan telefonisch tussen 8.00 en 10:25 uur. Consult plannen kan ook digitaal via het cliënt portaal. Wij werken met consulten van 15 of 30 minuten. Bij een telefonisch consult wordt u tussen 13.00 en 14.00 uur of na 16.30 uur door de arts teruggebeld.
Van 14:00 -17.00 uur is de assistente bereikbaar voor zaken zijn die te bedreigend zijn om mee te wachten tot de volgende dag.
Voor spoed is de praktijk telefonisch van 8.00 tot 17.00 uur bereikbaar.
Bij levensbedreigende zaken belt u 112.
E-consult aanvragen
Via het portaal is het mogelijk een e-consult te starten. Dit leent zich voor zaken zonder spoedeisend karakter. Een antwoord kunt u verwachten binnen 1 – 3 dagen. Vragen die dezelfde dag beantwoord moeten worden, dienen telefonisch gesteld te worden.
Uitslagen opvragen
Uitslagen dienen altijd zelf te worden opgevraagd. Telefonisch voor 10.30 uur ’s morgens bij de assistente, via een telefonisch of vervolg consult bij de dokter of via een e-consult met de dokter. Het kan zijn dat de dokter zelf contact opneemt bij een afwijkende uitslag, maar het blijft de bedoeling dat u altijd zelf informeert naar uw uitslagen. Dit voorkomt dat een belangrijke uitslag verloren kan gaan.
Avond / weekend / nachtzorg
Buiten werktijden, in weekenden en op feestdagen kunt u voor spoedgevallen de Huisartsen Spoed Post bellen op 085 079 1110. Het heeft altijd de voorkeur om spoedgevallen voor de avond op te lossen omdat het de bedoeling is dat de huisartsen spoedpost alleen in noodgevallen wordt geconsulteerd.
085
Zelf informatie opzoeken
Als u wilt inschatten of u een afspraak moet maken voor een consult, kunt u www.thuisarts.nl raadplegen. Dit is een betrouwbare medische website, die is opgezet door het Nederlandse Huisartsengenootschap.
Griep bij kinderen
Het boekje “Mijn kind heeft koorts stoplichtboekje” kunt u nu downloaden. Deze is ontwikkeld door de vakgroep Huisartsgeneeskunde van de Universiteit Maastricht over kinderen met koorts.
In- en uitschrijvingen
Wij krijgen veel vragen over nieuwe inschrijvingen in onze praktijk. Helaas zijn wij op dit moment gesloten, en we hanteren geen wachtlijst. Wij publiceren op onze nieuwsoverzicht of wij (nog) patiënten aannemen of niet.
Ons geografische gebied is heel Apeldoorn, met als criterium dat de arts binnen 15 min bij u moet kunnen zijn in geval van nood.
Vragen voor de assistente
Naast telefonisch vragen 8:00-10:30 uur kunt u bij de assistente ook een aparte afspraak maken voor haar eigen spreekuur van 11:15-12:15 uur.
Zij geeft o.a. injecties, doet bloeddrukcontrole, spuit oren uit, doet wondcontrole, behandelt wratten en controleert urines.
In de middag liever alleen voor dringende zaken bellen.
Herhaalrecepten kunt u telefonisch of via het cliënt portaal aanvragen.
Op donderdagmiddag maakt zij uitstrijkjes.
Praktijk Ondersteunende Hulpverleners (POH)
Helmie Kramer en Marike Tuin zijn de praktijk ondersteunende hulpverleners van deze praktijk. U wordt doorverwezen door de huisarts, als zij u kunnen helpen.
Helmie biedt zorg en ondersteuning aan chronisch zieken en ouderen. Bijvoorbeeld bij diabetes, astma, longziekten en hart- en vaatziekten (CVRM = Cardiovasculair risicomanagement. Zo hebben ouderen met meerdere aandoeningen één vast aanspreekpunt. En een huisbezoek is vaak mogelijk. Marike biedt vraagverheldering, diagnostiek, kortdurende behandeling of (langer durende) ondersteuning en begeleiding aan personen met psychische klachten, of een lichte of stabiele chronische psychische stoornis.